poniedziałek, 27 stycznia 2014

Citroen XM V6 - uszczelnienie siłownika wspomagania diravi

Cieknące wspomaganie diravi to drażliwy temat dla właścicieli XMów V6, z którym i mi przyszło się zmierzyć. Naprawa wymaga wyjęcia zespołu napędowego lub opuszczenia sanek. W związku z ogromną ilością przewodów hydraulicznych które można uszkodzić i nadal słabego dostępu po opuszczeniu sanek, wybrałem opcję pierwszą.

Naprawa sprowadza się do wymiany uszczelnień i ewentualnej regeneracji tłoka.
Za przecieki "na zewnątrz" odpowiadają dwa oringi na obu końcach siłownika już po stronie przecieków. Im niższe przecieki "wewnętrzne" tym niższe ciśnienie działa na te oringi.

Podsumowując - trzeba rozebrać całość, ocenić stan tłoków i wymienić wszystkie uszczelnienia (są dostępne w firmie GG Trading)

Warto dokładnie zaznaczyć ustawienie elementów względem siebie, inaczej samochód może mieć problem z jazdą na wprost :)






Składanie siłownika wymaga sporej ostrożności i cierpliwości. Do zmontowania środkowego uszczelnienia  było potrzebne wykonanie specjalnego narzędzia - podobnego do obejmy ściskającej pierścienie tłokowe przy montażu w cylindrach silnika



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz