Po zdemontowaniu skrzyni biegów okazało się że cały zestaw jest jeszcze oryginalny - sygnatury Valeo i numery które rozszyfrowałem jako data produkcji - rok 1995 :).
Następnym zdziwieniem było to, że łożysko oporowe zostało w docisku i nie specjalnie chciało się odczepić. I na tym właśnie polega "odwrotne" sprzęgło - żeby je zwolnić trzeba ciągnąć docisk, a żeby to było możliwe, łożysko musi być z nim połączone. Po kilku chwilach namysłu i przeszukaniu youtuba pod hasłem "pull clutch release bearing removal" poznałem na to sposób: przez szczelinę w obejmie docisku trzeba rozchylić ukryty pierścień i gotowe :)
Uszczelniacz wału profilaktycznie do wymiany, nowe okładziny tarczy nabite.
Łożysko złącza się z dociskiem podczas montażu skrzyni. Ważny moment bo jak pójdzie coś nie tak, to trzeba wszystko montować jeszcze raz.
Własnie nabyłem takie cudo XM 2,5TD z odwrotnym sprzęgłem i wyskoczyła zawleczka ;( . Dzięki za wpis Dzięki niemu wiem jak naprawić . Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńPowodzenia w naprawie. Niektórzy mówili, że żeby dobrać się do sprzęgła wystarczy wyjąć samą skrzynię biegów bez silnika Ale wg trzeba wyciągnąć całość. Łożysko ciężko było znaleźć ale udało się w Sulejówku w sklepie z częściami do francuzów,
Usuń